Scouts

Ben jij tussen de 10 en 14 jaar? Dan ben jij een Scout!

Bij de scouts doen we vanalles: pionieren, koken, vuur maken, kamperen, spelletjes, tocht lopen (hiken),  zwemmen, leren samenwerken, maar ook natuurlijk een hele hoop lol trappen en vies worden. Daarnaast zijn er tal van andere activiteiten binnen onze eigen groep, denk aan een groepskamp, hte overvliegen naar een andere speltak, zwemmen, de kerstmarkt etc.

Ook binnen de regio worden er diverse activiteiten voor de scouts georganiseerd. De belangrijkste zijn de Regionale en Landelijke scoutingwedstrijden (R.S.W. en L.S.W.). Hier kunnen de ploegen zich meten met scouts van andere groepen.

In de zomer wordt een kamp met een speciaal thema georganiseerd. Per patrouille zet je je eigen tent op en pionier je je eigen keuken. Ook heeft elke patrouille een eigen kampkist met panne, bakjes, keukengerei, een brander, wasdraad, jerrycans etc. Maaltijden koken we zelf. De ene keer krijgen jullie de ingrediënten voor de maaltijd, de andere keer mogen jullie zelf je maaltijf bepalen en inkopen! Tijdens het kamp zijn er verschillende acriviteiten, bijvoorbeeld een (hike) tocht, een avondspel, zwemmen, kanoën, selenochtend etc. Natuurlijk ontbreekt het kampvuur niet!

Lijkt jou dit wat, kom dan gerust een kjkje nemen! Voor de scouts is er opkomst op maandagavond tussen 18:30 en 20:30 uur op het HK (hoofdkwartier) de Groene Long. Heb je vragen, dan kun je altijd een mailtje sturen naar scouts@scoutingwelten.nl.

De scoutsstaf